Condiciones de uso
Política de privacidad - Política de CookiesTérminos y Condiciones
1. Generalidades
Las presentes condiciones generales indican lo que se aplica en todos los casos en los que skivtryck.se/discrepublic.com realiza un encargo para un cliente (en lo sucesivo denominado «encargo») o el cliente compra productos de skivtryck.se/discrepublic.com (en lo sucesivo denominado «la compra»), a menos que las partes hayan acordado por escrito otra cosa. Dicho acuerdo solo será válido cuando haya sido firmado por ambas partes. Todo pedido realizado por un cliente implica la aceptación de este contrato.
2. Presupuestos y precios
Un presupuesto de skivtryck.se/discrepublic.com es válido en un plazo de treinta (30) días a partir de la fecha indicada en el mismo (plazo de validez del presupuesto). Todos los precios indicados en un presupuesto están expresados en coronas suecas y no incluyen el IVA, gastos de envío ni otras tarifas o cargos adicionales. Los precios indicados en un presupuesto que fue aceptado en relación con un pedido se aplicarán aunque la lista general de precios se modifique durante el plazo de validez el presupuesto. La lista de precios de los productos de skivtryck.se/discrepublic.com es válida durante un plazo de treinta (30) días a partir de su recepción. Es responsabilidad del cliente averiguar si se han producido cambios en los precios y solicitar una lista de precios actualizada.
3. Exclusión de responsabilidad
No asumimos responsabilidad por errores en los precios ni en el contenido de las páginas web skivtryck.se y discrepublic.com.
4. Condiciones de pago
Skivtryck.se/discrepublic.com acepta tanto pagos por adelantado como a posteriori. Lo siguiente se aplica en cada uno de estos casos. Si se trata de pagos por adelantado, el importe deberá obrar en poder de skivtryck.se/discrepublic.com antes de que el pedido adquiera carácter vinculante y se lleve a cabo. En el caso de-los pagos a posteriori, se envía una factura por medio de Klarna en la fecha de entrega programada y el importe debe abonarse dentro de un plazo de quince (15) días netos a partir de la fecha de la factura, a menos que se acuerde lo contrario. En caso de atrasos en los pagos a posteriori skivtryck.se/discrepublic.com tiene derecho de cobrar intereses de demora a razón de un veinticuatro (24) por ciento anual. Además de abonar los intereses de demora, el cliente deberá resarcir a skivtryck.se/discrepublic.com por los gastos incurridos en el cobro de la deuda y el envío de cartas monitorias. Todos los productos siguen siendo propiedad de skivtryck.se/discrepublic.com hasta que el pago se haya completado. Si existen motivos razonables para suponer que el cliente no cumplirá con sus obligaciones de pago, skivtryck.se/discrepublic.com se reserva el derecho de suspender la realización del encargo y retener en su poder todo el material producido y el que ha sido suministrado por el cliente hasta que el importe adeudado a skivtryck.se/discrepublic.com se abone en su totalidad o se presente una garantía admisible. De no efectuarse esto, skivtryck.se/discrepublic.com se reserva el derecho de desistir del contrato. Si se rescinde el contrato, el cliente deberá enviar de vuelta, a solicitud de skivtryck.se/discrepublic.com y a su costa, los productos respecto de los cuales no se ha satisfecho la obligación de pago.
5. Cargos adicionales
Skivtryck.se/discrepublic.com podrá cobrar un cargo adicional por tareas que deba realizar debido a incumplimientos, modificaciones o correcciones en las entregas de material por parte del cliente y/o en aquellos casos en los que el cliente de otra manera modifique las condiciones para la realización del encargo con respecto a lo acordado inicialmente. Por incumplimiento en las entregas se entienden situaciones en las que el cliente no entrega el material dentro del plazo previsto ni de acuerdo con las especificaciones correspondientes.
6. Tolerancia de calidad
El encargo se realiza utilizando la copia maestra y el material suministrado por el cliente para uso en la producción de productos de imprentas (material original) y de conformidad con las especificaciones establecidas por skivtryck.se/discrepublic.com para la producción del tipo de material indicado en el encargo. Lo que de acuerdo con las prácticas profesionales aceptadas y reconocidas se considera como una ligera divergencia o imprecisiones provocadas por defectos en el material original suministrado por el cliente a skivtryck.se/discrepublic.com no constituyen un fallo.
7. Plazos de entrega
El plazo de entrega se indica en la confirmación del pedido o en el presupuesto emitido por skivtryck.se/discrepublic.com y especifica la cantidad de días que demorará la producción. El plazo de entrega comienza a contar a partir del momento en que el cliente suministra todo el material original y skivtryck.se/discrepublic.com envía la confirmación del pedido (inicio de la producción). El plazo de entrega puede extenderse si el cliente realiza modificaciones en el pedido efectuado y/o de otro modo retrasa la entrega del material original aprobado.
8. Reclamaciones
Una vez recibido el encargo, corresponde al cliente verificar sin dilación indebida si la entrega cumple los requisitos en lo que respecta a la cantidad y la calidad de acuerdo con lo expuesto anteriormente en las cláusulas 6 y 7. Si se han producido divergencias fuera de los niveles de tolerancia aceptados, el cliente deberá informar inmediatamente a skivtryck.se/discrepublic.com acerca de esto. Tales reclamaciones deben presentarse por escrito a skivtryck.se/discrepublic.com dentro de un plazo de diez (10) días hábiles a partir de la fecha de entrega. En el caso de anomalías ocultas, skivtryck.se/discrepublic.com solo se hace responsable de aquellas anomalías que se hayan reclamado por escrito dentro de un plazo de cincuenta (50) días hábiles a partir de la fecha de entrega.
9. Devoluciones
No admitimos devoluciones. Productos adaptados a los requisitos particulares del cliente no se pueden devolver.
510. Productos dañados durante el transporte
Si un producto de skivtryck.se/discrepublic.com resulta dañado durante el transporte, se deberá informar al transportista inmediatamente y, a más tardar, en un plazo de 7 días, independientemente de si el daño es visible o no.
11. Limitación de la responsabilidad
Skivtryck.se/discrepublic.com se exime de toda responsabilidad por retrasos en la entrega. Skivtryck.se/discrepublic.com no se hace responsable de anomalías debidas al uso de material original defectuoso, retrasado o inadecuado o a información suministrada por el cliente. Skivtryck.se/discrepublic.com no está obligada a resarcir al cliente por problemas de compatibilidad, interrupciones en la producción, pérdida de datos o cualquier otro daño económico, entre otras cosas. Skivtryck.se/discrepublic.com tampoco está obligada a compensar al cliente por daños indirectos y su responsabilidad pecuniaria no será nunca superior al importe abonado por el encargo o la compra reclamados.
12. Responsabilidad del cliente
El cliente se compromete a indemnizar y mantener indemne a skivtryck.se/discrepublic.com por cualquier compensación que skivtryck.se/discrepublic.com tuviera que abonar a terceros como consecuencia de daños a la propiedad o lesiones personales o en caso de infracción de los derechos de propiedad intelectual de terceros si el error o el defecto están relacionados con el material original o la información que el cliente suministró a skivtryck.se/discrepublic.com.
13. Material original
El cliente tiene la obligación de suministrar todo el material original necesario para poder realizar el encargo. Los costes de entrega de dicho material corren por cuenta del cliente y la entrega debe efectuarse en el lugar indicado por skivtryck.se/discrepublic.com. El material original debe cumplir las especificaciones establecidas por skivtryck.se/discrepublic.com en cada momento. El material original es almacenado en las instalaciones de skivtryck.se/discrepublic.com sin cargo alguno para el cliente durante 24 meses después de la última fecha de pedido (período de almacenamiento). Posteriormente será destruido a menos que el cliente solicite la devolución del mismo antes de esa fecha. Los gastos relacionados con la devolución de dicho material corren por cuenta del cliente. Cierto tipo de material original, como discos maestros de vidrio y películas de impresión, no se puede devolver, sino que será destruido una vez transcurrido el período de almacenamiento. El almacenamiento del material original es a riesgo del cliente y skivtryck.se/discrepublic.com no se hace responsable de ningún daño o pérdida del material original.
14. Derechos de propiedad intelectual
El cliente garantiza que el material original no infringe los derechos de autor de otra persona, derechos de marcas ni otros derechos de propiedad intelectual y que no es de tal naturaleza ni está diseñado de tal manera que contravenga ninguna ley, reglamento, instrucciones de autoridades públicas, usos, costumbres o buenas prácticas mercantiles ni que pueda resultar ofensivo o provocar indignación pública. El cliente es responsable de cumplir todas sus obligaciones frente a los titulares de derechos o a las autoridades, entre las que se incluye el pago de regalías, depósitos legales u obligaciones similares. Skivtryck.se/discrepublic.com se reserva el derecho de cancelar la ejecución del encargo sin obligación de reembolso al cliente si existen motivos razonables para sospechar que el material original no se ajusta a los términos establecidos en los dos párrafos anteriores. Si el cliente no cumple lo establecido en los dos primeros párrafos de la cláusula 13, se verá obligado a resarcir a skivtryck.se/discrepublic.com por todos los daños y costes que dicho incumplimiento ocasione a skivtryck.se/discrepublic.com. Entre dichos costes se incluyen una indemnización por daños y perjuicios, costas procesales y honorarios de abogados.
15. Casos de fuerza mayor
Las partes quedarán exentas de las obligaciones impuestas por el presente contrato en la medida en que se vean impedidas de cumplir sus obligaciones debido a una huelga general fuera de su control, disturbios, inundaciones, guerra, decretos gubernamentales o similares (casos de fuerza mayor). En tal caso la parte afectada deberá informar inmediatamente por escrito a la otra parte de dichas circunstancias y tratará, en la mayor medida posible, de eliminar las causas que imposibilitan el cumplimiento de sus obligaciones. Dicha notificación implica que el plazo de entrega se prolongará por un período de cuarenta (40) días hábiles. Si las circunstancias persisten durante más de cuarenta (40) días hábiles, cualquiera de las partes tendrá derecho de cancelar el pedido por escrito y sin que tal medida dé derecho a una indemnización.
16. Disputas
El contrato se regirá por la ley sueca, tal como se aplica a los contratos celebrados entre partes establecidas en Suecia. Las disputas que surjan del presente contrato serán resueltas por árbitros en Suecia con arreglo a la ley reguladora del arbitraje en dicho país. Si en el momento de interponerse el recurso el importe litigioso equivale, como máximo, a dos (2) importes básicos de referencia según el índice de precios en virtud de lo dispuesto en la Ley (1962:381) sobre el seguro general, las partes tendrán derecho de iniciar un reclamo judicial ante un tribunal ordinario en Suecia.
Discrepublic.com
Renvägen 10
S-352 45 Växjö
Sweden
Tel: +46 (0)470 74 29 00
www.discrepublic.es
privacy policy
Thank you for using our services or visiting our website(s). In this privacy policy, we describe what information we collect, as well as how and why we do so, when you visit our website(s) or use our services. Our privacy policy also details how we use and publish this information. We take your privacy very seriously and will never sell lists or email addresses to any third parties.
We process and protect personal information with the utmost care and attention. Whenever we process personal data, we comply with relevant regulations, including the GDPR.
1. General information
1.1 Definitions
The following definitions will help you understand our privacy policy. When we talk about we/us/our, we mean Skivtryck.se or DiscRepublic.com, located at Skyttegatan 11 in Växjö and registered with organistion number 556781-9254. We offer our clients a modern, music and video oriented e- commerce platform. When we talk about user, we mean an employee of the Skivtryck.se and DiscRepublic.com organisation. A client or subscriber is someone who has made an order in our webshop and/or subscribed to our newsletters. Partners are persons or organisations with which we have business exchanges. We sign separate agreements with these partners to safeguard your privacy in accordance with our guidelines.
We collect information on our websites. Some of this information is personal in nature. Personal information is any information that can be used to identify you: your first and last names, date of birth, telephone number and email address.
Our privacy policy applies to our website(s):
https://discrepublic.es
https://discrepublic.com
This privacy policy applies to these websites. The term websites refers to the website itself, web pages, interactive features, applications, widgets, blogs, social media, social media tabs or other online or mobile content that links to this privacy policy. This online content can be displayed on a computer, smartphone or another type of device or in a different manner. By offering our products and services, we can collect personal information about a website visitor, client, user, person or email address on, or related to, a distribution list or subscriber.
1.2 Changes
We may modify the content of this privacy policy at any time. The most recent version is indicated by the version number and the date found at the bottom of this privacy policy. All updates and changes enter into force immediately. We will publish a revised version on our websites and include a link to our privacy policy in the footer of our newsletters or communicate the changes in some other manner.
We recommend regularly consulting this privacy policy to stay up to date on any changes that may be relevant for you. Our copies of this privacy policy – saved electronically or otherwise – are the real, complete, valid, authentic and enforceable copies of the version of the policy that was in force on the date on which we acquired your personal information.
1.3 Scope
This privacy policy takes precedence and pertains to – and respects – all information that we collected or will collect about and/or from you. If applicable, we employ separate terms of use for which we will always ask separate, deliberate permission.
1.4 Questions and/or remarks and/or unsubscribing
If you want to unsubscribe from our emails, you can click on the opt-out link at the bottom of any of our email messages at any time. If you have any questions, remarks and/or complaints or if you want to update, delete or modify your personal information, please contact us. The same applies if you have any concerns about how we deal with matters pertaining to privacy. E-mail us on dpo@discrepublic.com or send us a letter to skivtryck.se/DiscRepublic.com, Att: Philippe (DPO), Skyttegatan 11, SE35241 Växjö, Sweden or email to dpo@discrepublic.com.
1.5 DPO
We employ a DPO (Data Protection Officer) who can be reached via the aforementioned email address (dpo@discrepublic.com). Persons involved can contact the DPO about any matters pertaining to the processing of the information of the person involved and to exercise their rights under the GDPR.
2. The information we collect
2.1.1 Information that you voluntarily provide to us
When you make use of our platform, place an e-commerce order, sign up for our newsletters, events or other services, consult our customer service team, send us an email, reply to a blog, start a chat conversation, integrate our service with a different website or service or communicate with us in any other way, you voluntarily provide information to us, which we collect.
Depending on where and for what purpose you enter this information, it contains: your name, address, personal information, general information pertaining to your organisation and position, user data, payment information and information pertaining to your interests/lifestyle characteristics. By providing this information to us, you agree to let us gather, use and store this information for the purpose in question.
2.1.2 Information that we collect automatically
If you are a client, a user of our e-commerce platform, if you signed up for our newsletters, events or other services or visit our websites, we collect information from you. Depending on how you contact us, this information contains your IP address, your operating system, your browser ID, your browser activity and other information pertaining to your visit to our website(s). We collect this information as part of our log files, but also through the use of cookies or other tracking technologies. For more detailed information, refer to our cookie policy below (chapter 5).
2.1.3 Personal information that we receive in order to send information
When a client uses a social media link, or when a website visitor uses the “share” option, we permit the client/website visitor to share our email and/or website content with the person whose personal information the client/website visitor entered. We will use this information only once to send them the requested information.
2.1.4 Information from other sources
We may receive information about you, e.g. your name, email address, demographical information, IP addresses, location and your use of social media platforms, by performing a search on the internet or using (third-party) tools.
. Why we process information
We process personal information for the following purposes and will not store this information any longer than necessary. If you want to know more about the choices we make when processing your personal information, feel free to contact us via dpo@discrepublic.com.
3.1 Legal obligations
A small number of our processing activities are conducted because we are legally required to do so. This mainly concerns personal information that we need to meet our tax liability. We may also process personal information in the event of judicial obligation.
3.2 Execution of contracts with our clients
We record which organisations visit/use our platform, along with their relevant contacts. We process the personal information of these contacts in order to meet our contractual obligations.
3.3 Sales and marketing purposes
Like any organisation, we want to acquire new clients and retain existing ones. Skivtryck.se therefore uses personal information to send contacts email and/or text messages or contact them via telephone. We do not release personal information to third parties, unless you give us unequivocal permission to do so, although we can use your profile/interests to find similar profiles. We sometimes personalise our emails and other communications to make them more relevant.
3.4 Improving our services
We strive to offer the users of our platform, clients, visitors of our websites and/or subscribers optimal ease of use and the highest quality of service.
4. The rights of the person involved
Under the GDPR, every person (the person involved) whose information is being processed has a number of rights. We do our best to meet these requirements at all times. If you have any tips or remarks, please let us know! To exercise your rights, you can contact us via dpo@discrepublic.com or +46 (0) 470 74 29 00.
- Information and insight: it goes without saying that you can gain insight into which personal information of yours we process.
- Rectification: if you believe the information we have on you is incorrect, please let us know so we can update it.
- Right to be forgotten: you can ask us to temporarily or permanently delete your personal information. We may still need your information for other (e.g. administrative or judicial) purposes.
- Limitation: if you believe we are unlawfully or incorrectly processing your personal information, you can limit our processing of your information.
- Objection: you can object in writing (via email or regular mail) to the processing of your personal information. We will treat your request with care and get back to you as soon as possible.
- Transferability: this is a new right under the GDPR, which you can exercise if you want to transfer your personal information. Although this will (probably) not be relevant for us, we would be happy to answer any questions you have about this matter.
The Swedish Data Protection Authority: we would we happy to help if you have any complains about your personal information. Swedish privacy legislation gives you the right to submit your complaint to the Swedish Data Protection Authority (Datainspektionen).
5. Cookies and tracking
Skivtryck.se/DiscRepublic.com cookie policy
We use cookies and other similar tracking technologies, e.g. tracking and conversion pixels, in order to improve our services, optimise the performance of our websites and email campaigns and efficiently execute (email) marketing campaigns.
What are cookies?
Cookies are small text files that are placed on a PC, tablet or smartphone during a visit to a website. The use of cookies is completely safe and cookies are never used to uncover personal information such as passwords.
What types of cookies are there?
There are four types of cookies that are used on Skivtryck.se and DiscRepublic.com’s websites.
- Essential: these cookies are essential to ensure that Skivtryck.se and DiscRepublic.com’s websites perform well. They allow you to navigate our websites and make use of the features we offer. These cookies do not identify users as individuals. Not accepting these cookies may affect the performance of our platform or (parts of) our websites.
- Functional: these cookies allow our websites to remember the choices you made during your visit (e.g. your username or language settings) in order to provide a more personalised online experience. They may also allow you to view videos, play games and use social tools such as blogs and chatrooms. The information gathered by these cookies may include information that you provided and which can identify you as a person, e.g. your username. We will always be open about what information we gather, what we do with it and whom we share it with (if applicable). Not accepting these cookies may affect the performance and functionality of our platform or our websites and it may limit your access to the content on our platform or our websites.
- Performance: these cookies help us gain insight into how visitors use our websites by providing information about the areas they visited, the time they spent on our website and any problems they encountered along the way, e.g. errors. This helps us improve the performance of our websites. These cookies do not identify you as a person. All data is anonymised and aggregated.
- Targeting/advertisements: these cookies track you for extended periods of time across multiple websites and are capable of building a profile. This can be used to segment you based on your specific interests. These cookies are often used to send more personalised emails and show more relevant advertisements online. An advertisement network places one or more cookies on your computer or that of other website visitors via a third-party website. The network can access these cookies when you visit websites that are part of this advertisement network. Most of these cookies can track consumers via their IP address, so they can gather information that can identify you as a person.
The various types of cookies may consist of “session cookies” and “persistent cookies.” Session cookies are temporary cookies that are stored on your computer/device until you leave the Skivtryck.se or DiscRepublic.com website. A persistent cookie will be stored on your computer for much longer or until it is manually removed (how long the cookie is stored on your device depends on the “lifespan” of the specific cookie and your browser settings).
Deleting cookies
The easiest way to delete your cookies is via your browser settings. If you want to opt out of “interest-based advertisements,” visit http://www.youronlinechoices.eu/. Note that you may still receive generic advertisements. If you use multiple devices to visit Skivtryck.se/ DiscRepublic.com’s websites (e.g. your computer, smartphone, tablet, etcetera), you must ensure that every device’s browser settings are customised to suit your cookie preferences.
Policy changes
Skivtryck.se/DiscRepublic.com reserves the right to modify this privacy policy. Any changes will be communicated on this page. This page was last updated on March 2nd, 2018.